Tentamen



Tentamen: tidligere omtalt som n eneste skummel dag, fylt av forventninger til at du skal prestere som best du kan, der og da.


Hsttentamenen vi har hatt dette semestret, derimot, var delt opp over to dager. Frsteutkastet ble skrevet en dag, og uker senere hadde vi alts ytterlig tid til finpusse oppgaven. Den andre skrivedagen mottok vi ogs bde generelle og spesifikke kommentarer fra lreren.

 

Jeg kan skjnne at dette sikkert er en populr endring for de aller fleste, men jeg er litt usikker p hva jeg synes om forandringen. Jeg synes for det frste tentamen i norsk og nynorsk, slettes ikke er s skrekkelig. Jeg synes det er svrt behagelig og noen ganger gy(dersom oppgavene fenger) f en hel dag sammenhengene p samme oppgave; skrive en stil. Det at arbeidet denne gangen er stykket opp i to deler gjr at det blir vanskeligere prestere det beste en kan den frste dagen. Man tenker at man har bedre tid og at man kan rette p feil neste gang. Men nr jeg fikk tilbake stilen den andre skrivedagen, virket den fjern og det var vanskelig gjre sm endringer, uten rett og slett begynne helt p nytt. Jeg la fortsatt ikke merke til feilene jeg vet er der, men som tydeligvis ikke vises for mine yne fr oppgaven er levert. Jeg trodde faktisk at dette skulle vre en av de positive sidene ved oppdelt skrivedag: oppdage egne grammatiske feil i sprket, men jeg kan ikke si jeg oppdaget mange. Og nei, det er ikke fordi det ikke er noen feil i teksten min. Det er det alltid. Kommentarene var veldig hintene, uten gi konkrete tilbakemeldinger p akkurat hvilke feil eller forbedringer som kunne rettes p.

 

Forandringene jeg gjorde den andre skrivekten, var dessverre f. I oppgave en tilfyde jeg eksempler og kilder, dette var nyttig i tilbakemeldingen. I andre oppgave derimot, ble jeg stende litt fast, uten huske helt hvor jeg hadde nsket at historien skulle g. Den viktigste endringen jeg gjorde her, var tilfye noen avsnitt her og der i teksten.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits